Prajitura "Ora 12"

Author: Ana // Category:
Prajitura care o mancam cu mare placere in copilarie.. am realizat-o si eu azi.

reteta : (preluata de pe culinar)
Aveti nevoie de :
-4 oua
-300 g zahar tos
-300 ml. lapte dulce
-150 ml. ulei
-150 g. nuci jumatate macinate , jumatate taiate cu cutitul
-3 ls. cu virf cu cacao
-aprox. 400g. faina
-1 praf de copt
-1 lc. de bicrbonat de sodiu stins in zeama de lamiie
-1 praf de sare
Ouale se bat intregi cu sarea , se adauga zaharul si se spumeaza compozitia .Se pune apoi laptele , uleiul ,nucile ,cacaoa , praful de copt cernut ,bicarbonatul de sodiu stins si faina treptat . Trebuie sa se obtina un aluat ca de chec .Se unge si se tapeteaza o tava cu pereti inalti cu dimensiunile 30/22 cm. si se toarna aluatul care se da la copt.Dupa coacere se rastoarna pe un gratar si se lasa sa se raceasca .Daca doriti sa aveti un blat drept , atunci ii taiati burta care o face blatul la copt.Intre timp , se pregateste siropul :

Sirop:
-1 l. apa
-400g. zahar tos
-2-3 sticlute de esenta de rom
Apa se fierbe cca. 15 minute cu zaharul .Cind s-a racit , se adauga romul dupa gust .
Peste prajitura racita si pusa din nou in tava in care am copt-o ,se toarna siropul treptat .Se lasa 1 ora sa se insiropeze bine .
Dupa aceea se taie patrate si se orneaza cu moturi mari de frisca si cu o visina sau o figurina de ciocoalata .
Aceasta prajitura se poate face si cu creama .In acest caz,blatul racit, se taie in 2 pe orizontala , se insiropeaza ca si tortul si se unge cu crema dorita {de ciocoala sau cacao, de regula }, se acopera cu cealalta jumatate de blat , se insiropeaza si acesta si apoi se toarna o glazura preferata si se orneaza cu moturi de frisca si alte ornamentatii , dupa dorinta si imaginatie.Se taie tot patrate maricele, se seveste pe farfuriute individuale ."


Ce am mai schimbat eu: nu am pus nuci, nu am facut atata sirop si rau mi-a parut hammer , am intors blatul cu "fundul" in sus ca la torturi, am pus ciocolata peste blat inainte de a pune frisca si ptr ca nu mai aveam ciocolata topita ca sa fac niste frunzulite de cioco am pus niste fulgi de cioco (la insistentele copiilor). 
Blatul scos din cuptor

 Intors si insiropat
Dat cu ciocolata
Si ornat cu frisca.

2 Responses to "Prajitura "Ora 12""

Bianca Says :
20 septembrie 2010 la 20:45

Ora 12 la noi in oras nu arata asa, e cu frisca deasupra dar are blat alb si foarte bine insiropat cu caramel.
Cred ca depinde de oras denumirea.
Asta de care spun eu e foarte buna.
Si a ta arata excelent.

Trimiteți un comentariu