Tort ciocolata cu funda

Author: Ana // Category:
Un tort simplu si facut la repezeala... ne era pofta de ceva bun.
Blat:
- 3 oua
- 80 gr zahar
- 40 gr faina
- 40 gr amidon
- 10 gr ulei
- 1 plic zahar vanilat ,  1 lingurita de praf de copt si un praf de sare
Se bat albusurile cu praful de sare pana devin pufoase, apoi se adauga galbenusurile, uleiul si zaharul. Dupa aceea am amestecat faina cu amidonul si praful de copt si le-am cernut in castron. Nu am batut cu mixerul , ci am amestecat cu o spatula. Se coace cam 25 min (depinde de cuptor).


Crema: mousse de afine
Am pus vre-o 200 gr de afine intr- cratita , care erau puse la macerat cu zahar (avea destula zeama) pe care le-am amestecat cu 1 lg de zahar si 1 lg amidon , pe foc mic pana cand s-a ingrosat.
Am pus la inmuiat 1lingurita de gelatina in ~ 20 ml apa , apoi am adaugat-o peste afine care mai erau caldute. Dupa ce s-au racit am amestecat cu 200 ml frisca batuta.
Am pus o foaie de blat in forma tapetata cu folie alimentara, am insiropat-o cu sirop de afine, am pus crema si apoi am acoperit cu cealalta foaie de blat, la fel insoropata.
L-am lasat vre-o ora la frigider, timp in care am topit niste ciocolata la microunde (cam 200 gr) amestecata cu 1 lg unt, cu care am ornat tortul.
Noua ne-a placut combinatia dintre afine, care erau mai acrisoare, cu blatul si cu ciocolata dulce.
Ca sa nu il las "gol" am facut repede o fundita si niste frunzulite
dar parca nu avea "viata" , asa ca am adaugat o floricica dintr-o gladiola.

0 Responses to "Tort ciocolata cu funda"

Trimiteți un comentariu